עובדים שעות רבות מול המחשב? ככה תמנעו מכאבים בשורש כף היד

הכאבים הכרוניים שאתם חשים בשורש כף היד, הם ככל הנראה תוצאה של עבודה ממושכת על המחשב. אבל הבשורה הטובה היא שהם אינם כורח המציאות. אספנו עבורכם 5 דרכים למנוע את הכאבים ודרך אחת לטפל בהם

המציאות של היום מחייבת רבים מאיתנו לעבוד שעות רבות מול המחשב. אך יחד עם המעבר לעולם הטכנולוגי עלינו לשים לב כי אנחנו לא פוגעים בבריאותנו. עבודה ממושכת מול המחשב עלולה לגרום לבעיות רפואיות רבות כגון, כאבי גב עקב ישיבה לא נכונה, פגיעה בראייה וכן, גם כאבים העלולים להופיע בשורש כף היד.

למה כואב לנו?

הכאבים בשורש כף היד מתפתחים לרוב בעקבות תסמונת המכונה “תסמונת התעלה הקארפלית” .(Carpal Tunnel Syndrome)התסמונת נגרמת בעקבות לחץ הנוצר על העצב המדיאני העובר בפרק כף היד דרך מעטפת (תעלה) של עצמות וגידים, ומקושר לאצבעות כף היד. תסמונת זו יכולה לגרום לכאב המקרין מטה לאצבעות או מעלה לזרוע. על-פי רוב יש תחושת נימול באצבעות או היעדר תחושה. העקצוץ והכאב בתסמונת תעלת שורש כף היד עלולים להחמיר בלילה או כשהמפרק כפוף כלפי מטה.

5 דרכים למנוע את הכאב

1. הפסקות: אחד הדברים הכי חשובים בעבודה ממושכת מול מחשב זה הפסקות. יש להקפיד על הפסקה של 10 דקות לפחות בכל שעה. בהפסקה הקפידו לסובב את מפרק כף היד במעגלים: עם כיוון השעון ונגד כיוון השעון. בנוסף לכך מתחו הידיים קדימה על מנת להזרים את הדם בצורה טובה יותר ולהניע את מפרק כף היד.

2. אל תקלידו בלחץ: נסו שלא להקליד בלחץ או במהירות. הקלדה מהירה יוצרת עומס על מפרק כף היד שעלול להוביל לכאבים מיותרים. האטו את הקצב ושמרו על הבריאות שלכם, הבוס יחכה.

3. שימרו על יציבה נכונה: שמירה על יציבה נכונה של כפות הידיים חשובה מאוד לאנשים שעובדים שעות מול המחשב. שמרו את המרפקים בזווית של 90 מעלות והניחו אותם על גבי השולחן או משטח ישר. כמו כן, יש לשמור על מפרקי כף היד בתנוחה טבעית וכפות הרגליים ישרות על הרצפה.

4. מיקום המקלדת: מיקום המקלדת הוא דבר קריטי לשמירה על מפרק כף היד. המיקום הטוב ביותר של המקלדת הוא ישירות מול המשתמש על השולחן. נסו להימנע משימוש במדף נשלף למקלדת. הקפידו להניח את היד בקו ישר, בהמשך לאמה, וודאו כי היא נתמכת על-ידי משטח השולחן או ידיות הכיסא. אבל יותר מכל הכי חשוב זה שהמקלדת תתאים לנוחיות המשתמש. שימוש באביזרי תמיכה לפרקי כף היד, כמו רפידות וכריות למיניהן יכולות להוסיף לעתים לנוחות ולמזער את עייפות הידיים, אך הן לא בגדר חובה והשימוש בהן נתון לשיקולכם האישי.

5. בחירת עכבר: גם לבחירת העכבר יש חשיבות רבה למניעת כאבים בשורש כף היד. שימוש ממושך בעכבר שאינו מתאים לפרק כף היד, או ממוקם באופן לא נכון, עלול לגרום לכאבים בפרק כף היד ולעייפות יתר של היד. העדיפו עכבר שצורתו אינה קמורה מדי, כך שלא ידרוש כיפוף חזק של פרק כף היד העדיפו עכבר בעל עיצוב סימטרי- זהה בשני הצדדים והימנעו מבחירת עכבר שצורתו מעוקלת. בכל מקרה יש לבחור בעכבר אשר דורש כוח הפעלה מועט ככל האפשר.

הדרך הבריאה לטיפול בכאב

התפתחות הכאבים או התסמונת נובעים ברוב המקרים מדלקת המתפתחת בשורש כף היד היוצרת לחץ עצבי. לכן, במידה ואתם סובלים מכאבים בשורש כף היד, כדאי לכם להכיר את המכשיר שיעזור לכם לטפל גם בכאב וגם בדלקת.

הכירו את בי קיור לייזר, מכשיר רפואי לשימוש ביתי שמציע טיפול בלייזר רך, זהה לזה שניתן בעבר ע”י המכונות במרפאות הכאב ובבתי החולים, רק במכשיר בגודל של שלט טלוויזיה. הלייזר הרך מעורר תהליכים ביוסטימלנטים בגוף, מבלי ליצור פגיעה ברקמות. תהליכים אלו כוללים הגברה של שחרור אנדורפינים, הורמונים המשככים את הכאב, זאת במקביל לטיפול בדלקת על ידי שחרור מוגבר של אנזימים נוגדי דלקת והזרמת דם חדש לאזור.

סובלים מכאבים בשורש כף היד? יש לכם הזדמנות לנסות את הבי-קיור לייזר ל-60 יום *במחיר מיוחד! השאירו פרטים וחוץ יחזור אליכם עם כל הפרטים

בכפוף לתקנון*

    האם בי-קיור לייזר יכול לעזור גם לכם? השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם: