כאב חד מעל העקב? ייתכן ומדובר בפגיעה בגיד אכילס

גיד אכילס הקרוי על שמו של גיבור המיתולוגיה היוונית הוא גיד המחבר בין השרירים בחלקו האחורי של השוק, לבין העקב. הגיד שנחשב לארוך ביותר בגוף האדם מהווה לעתים מקור לכאבים ודלקות שמשאירים מטופלים רבים עם פגיעה בתנועת הרגל. במאמר זה ריכזנו כאן את כל הגורמים התסמינים והטיפול בגיד אכילס

גיד אכילס הוא גיד מאוד חזק ויציב ונחשב לארוך ביותר בגוף האדם, אורכו אצל אדם בוגר מגיע לכ-15 ס"מ. את הגיד ניתן להרגיש בבירור בנגיעה בחלקה האחורי של הרגל מעל העקב. גיד אכילס נחשב לאחד הגידים החשובים בגופינו, כיוון והוא אחראי על יציבות כף הרגל. הגיד מספק לגוף יכולות לביצוע מגוון פעולות הנחשבות לבסיסיות כמו הליכה, ריצה ועמידה. בעקבות חשיבותו הוא נתון לפציעות, כאבים ודלקות. דלקת בגיד אכילס גורמת לכאבים חזקים ופוגעת באיכות החיים.

דלקת בגיד אכילס

ברוב המקרים דלקת בגיד היא תוצאה של פעילות מאומצת שבעקבותיה נגרמו קרעים בגיד עצמו. התפתחות דלקת נפוצה בעיקר בגילאי 35+ מכיוון ובגילאים אלו הפעילות הגופנית לרוב אינה סדירה. כל ביצוע פעילות יכול להיחשב על פי הגוף לפעילות מאומצת ועלול לגרום לעומסים. בזמן ריצה או ניתור הגיד צריך לעמוד בעומסים מכאניים עצומים, הגיד יכול להתמודד עם עומס של יותר מטון אך למרות חוזקו הרב לעיתים דרישות האדם עולות על יכולתיו ונגרמת פגיעה בגיד.

כמו כן קיימות מחלות סיסטמיות המשפיעות על רקמת הגיד כמו סוכרת ומחלות המקושרות לבלוטת התריס. השפעת מחלות אלו על רקמת הגיד יכולות להוות גורם נוסף להיווצרותה של הדלקת.

מה מרגישים?

התסמינים המאפיינים דלקת בגיד אכילס מתבטאים לרוב בכאב המופיע אחרי מאמץ, נוקשות של הגיד בבקרים ואחרי ישיבה ממושכת ונפיחות וכאב באזור הגיד. במקרים מסוימים הסובלים מדלקת בגיד אכילס יחושו כאבים מופשטים באזורים הסמוכים לגיד ובאזור השוק.

טיפול בדלקת

הטיפול תלוי בחומרת הדלקת ויכול להתבצע בכמה דרכים בניהן נטילת משככי כאבים אנטי דלקתיים, פיזיותרפיה או טיפולים אלטרנטיביים אחרים. ההמלצות לרוב הן מנוחה מוחלטת, חבישה ייעודית ותרגילי מתיחה של גיד אכילס ושרירי השוק. קיימות לא מעט בעיות בטיפולים אלו וחלקם מגיעים עם רשימה של תופעות לוואי, למרות הטיפול המסור שתקבלו ההחלמה מדלקת בגיד אכילס יכולה להמשך גם חצי שנה. חצי שנה של כאבים כרוניים.

אחד הטיפולים החדשניים והמומלצים כיום יהיה טיפול באמצעות לייזר רך. מדובר בטיפול חדשני שהמטרה שלו היא לזרז ולהאיץ את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. אחד המכשירים הביתיים העוצמתיים שנמצאים בשוק הוא מכשיר הבי-קיור לייזר. הטיפול בו הוא יומי ומצריך 6-8 דקות טיפול פעמיים ביום. מאחר ומדובר בטיפול טבעי וללא תופעות לוואי ניתן לשלב אותו במקביל לכל טיפול אחר.

מקל על הכאב ומאיץ את תהליך הריפוי של הדלקת

הלייזר הרך פועל על מנגנוני הגוף הטבעיים לריפוי עצמי. הוא חודר דרך העור אל הרקמות ללא אפקט של חימום או קירור וללא פגיעה ברקמה.

הלייזר פועל בשתי חזיתות מרכזיות: החזית הראשונה היא הקלה בכאבים. השימוש בלייזר הרך מגביר שחרור של הורמון האנדורפין במוחנו. ההורמון שאחראי על שיכוך הכאבים.

החזית השנייה היא הטיפול במקור הבעיה. בניגוד לתרופות הקיימות לשיכוך הכאבים, מכשיר הבי-קיור לייזר מטפל גם בכאב וגם במקור הבעיה. טיפול באמצעות המכשיר גורם להגברה של שחרור אנזימים נוגדי דלקת והרחבת זרימת הדם למקום ובכך מתאפשר ניקוי רעלים וטיפול בדלקת. באופן זה הבי-קיור לייזר מזרז ומעצים את יכולותיו של הגוף לרפא את עצמו ומקל על הכאבים.

למי מתאים הטיפול בבי-קיור לייזר?

  • אם אתם מחפשים אחר פתרון לכאב וכבר ניסיתם משככי כאבים, תרגילי מתיחות ופתרונות אלטרנטיביים אך שום טיפול עזר.
  • אם איכות החיים שלכם נפגעה ואתם מתקשים בפעילות יומיות אך מתגעגעים לחזור לשגרה פעילה כמו בעבר.
  • אם אתם מחפשים אחר טיפול טבעי, לא תופעות לוואי וללא חשש משימוש יתר.
  • אם חשוב לכם לטפל בכל כאב באופן מידי מרגע הופעתו בזמן ובמקום הנוח לכם.
  • אם חשוב לכם לזרז ולהאיץ את תהליך הריפוי באופן טבעי.

רוצים להקל על הכאב ולטפל בדלקת? בי-קיור לייזר בהטבת התנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד – השאירו פרטים כאן>>

ע

    סובלים מכאבים? השאירו פרטים ויועץ מבית בי קיור לייזר יחזור אליכם לשיחת ייעוץ ללא עלות